Kan jag läsa svenska i gymnaiset utomlands?

14 apr 2022
Hej!
Jag har frågor om gymnasiet utbildning i UAE. Jag har läst bara första terminen åk 1 i svenska gymnasieskolan i Sverige. Men nu jag vill första läsa gymnasiet i UAE i svenska, men jag har ingen aning om hur funkar det och var ska jag fråga i UAE. Gärna om du kan skicka till mig nummer så att jag kan ha kontakt med någon eller adress som jag besöka för att få mer informationer.

18 apr 2022

Jag förstår tyvärr inte riktigt din fråga. Menar du att du går gymnasiet i Förenade Arabemiraten? Då kan du kontakta Hermods distansgymnasium och fråga om du kan studera svenska där. Hermods Distansgymnasium erbjuder gymnasieutbildning på distans för ungdomar som vistas utomlands till följd av minst en förälders arbete.