Kan jag byta inriktning på gymnaiset?

08 apr 2022
Hej! Jag går samhäll inr media i tvåan och jag känner att jag har gjort helt fel val och hade hellre gått beteende. Känner mig ganska utanför bland de personerna på media och det passar inte mig alls. Nu så har jag haft medieproduktion bara ifrån inriktningen hela året och inget annat extra ämne så har alltså missat kommunikation som ämne ifall det skulle gå att byta. Men min fråga är om det skulle vara möjligt att byta till trean/ nu eller är det onödigt eller omöjligt?

11 apr 2022

Vad tråkigt att du inte trivs på din inriktning. Det är möjligt att du kan byta inriktning. Kontakta din studie- och yrkesvägledare på din skola och fråga om det.

Lycka till! / Petra, SYV