Kommer jag in på den utbildning jag vill gå?

06 apr 2022
Jaguar läst Humanistisk linje 3 år samt omvårdnadsprogrammet 2år; samt leg Fysioterapeut examen 1994.
Kommer jag att komma in på Idrottsmedicin Prevention och behandling:::: 7;5 ho Linneuniversitetet. Meritpoäng från gymnasiet enl omräkning från 1996 ger 21:97.

06 apr 2022

Alla utbildningar och alla högskolor/universitet har olika antagningsgränser som dessutom ändras varje beroende på hur många som söker just det året. Man kan kolla antagningsstatistik för högskolor/universitet på UHR.se.

Om du inte har tillräckligt så kan du skriva prövningar på Komvux/vuxenutbildning för att höja betygen och du kan också skriva högskoleprovet flera gånger och komma in genom det.

Lycka till! / Petra,SYV