friluftsdag

31 mar 2022
Hej, jag har lite funderingar kring friluftsdagar!

Jag har försökt googla och söka runt vad som gäller kring bestämmelserna om friluftsdagar och studierna man missar då. Jag och min klass hade nämligen friluftsdag nu i tisdags och då hade vi ej våra ordinarie lektioner. Jag missade bland annat en mattematik lektion och min mattematik lärare vill nu att jag ska göra det arbetet jag missade hemma. Jag undrar om detta verkligen är så det går till? Ska jag verkligen behöva göra skolarbetet jag missar då jag är på en friluftsdag, anordnad av skolan, på min fritid? Då känner jag att hela poängen med en friluftsdag försvinner.

04 apr 2022

Jag kan tyvärr inte svara på det. Du måste ställa frågan till din skolas rektor. Det finns inte några tydliga regler kring friluftsdagar så du måste kolla vad din rektor har bestämt kring detta.