Hur hittar jag friskolor?

21 mar 2022
Hej
Jag undrar vilka skolor i Stockholm eller i Göteborg som är friskola.

Jag har också läst jätte mycket och de flesta säger att just den skola jag vill gå är ett dåligt gymnasie jag undrar verkligen om det är så. För att jag vill gärna börja där för det finns program som jag vill börja. Men jag är tyvärr rädd att det ska vara dåliga lärare. Och den skola som jag går nu har riktigt dålig läraren så orka ingen mer med det.

23 mar 2022

Om du kryssar i rutan för riksintag under sökfältet på den här sidan: https://www.gymnasium.se/, så får du fram alla friskolor i din sökning.

Det behöver inte vara så att en skola är dålig bara för att andra upplevt det så. Du kanske inte alls tycker samma sak. För att ta reda på vad du tycker kan det vara bra att till exempel läsa på om skolan, prata med lärare och rektor och prata med elever som går där just nu.