Kan jag plugga i Rumänien?

24 feb 2022
Hej, jag vill studera utomlands i Rumänien som frisör/Makeup artist, fast jag vet inte hur och vars jag kan studera och vad merit poängen gäller för att kunna ta sig in, jag går i 8an nu men vill ändå veta vad jag ska göra så jag kan göra det snabbt, kan du hjälpa mig?

28 feb 2022

Vad roligt att du vill studera utomlands! Du behöver lägga lite tid på att leta efter lämpliga skolor du skulle kunna gå. Du får söka efter information om hur man blir frisör och make-up artist i Rumänien. Vilka typer av utbildningar som finns, om de kostar osv. Sedan får du läsa på om de utbildningar som finns och kontakta deras utbildningsanordnare för information om antagningskraven. Om du kan hitta någon som jobbar inom denna bransch i Rumänien hade det varit att fråga dem hur det funkar och vad du behöver tänka på.