Hur funkar individuellt val?

15 feb 2022
Hej!
Jag har valt ekonomi programmet på gymnasiet och ska snart välja inriktning och individuella val. Hur många extra ännen läser man under alla sina tre år på gymnasiet? Vilka kurser kan jag välja mellan?

18 feb 2022

Individuellt val (200 poäng = två 100 poängs kurser) ingår i alla program och det innebär att man kan välja kurser själv, precis som elevens val i grundskolan utan att det blir extra (utökade) kurser. Om du vet att det är någon speciell gymnasiekurs som du vill gå men som inte ingår i ditt gymnasieprogram kan du välja den som individuellt val. Vad du kan välja mellan beror på vad din skola kan erbjuda för kurser så kolla det med dem.