Vad är programfördjupning

01 feb 2022
Hej!

Jag undrar lite vad programfördjupning är? Också vad det är när vissa skolor har exempelvis ett psykologipaket i programfördjupningen, vad menas med det? Får man själv välja bland alla ämnerna man vill födjupa sig i. Exempelvis på Katedralskolan kan du välja ett psykologispår som ett paket inom programfördjupningen. Då får man ämmnerna; Psykologi 2a, Psykologi 2b, Ledarskap och organisation samt Kriminologi. Kan man då välja sociologi som individuellt val. För då får du ju dom ämmerna som du får som inriktiningsämmnen om du väljer samhälle beteende, förutom kommunikation.

03 feb 2022

Här kan du läsa  om uppbyggande på gymnasieprogrammen. Alla skolor kan erbjuda olika kurser inom programfördjupningen därför kan program skilja sig mellan skola och skola. Det är upp till varje skola att avgöra hur de erbjuder kurser inom programfördjupningen.

Vänliga hälsingar

Cecilia, syv