Byta skola efter 1 år

31 jan 2022
Hej! Jag har gått en termin i en samhällslinje och jag trivs inte helt. Jag har vänner, men jag känner att ända anledningen till att jag går på skolan är för att jag har mina vänner här, jag ville från början gå bild linjen. Så jag undrar, skulle jag kunna byta till en estet linje till år 2 om jag gått en sam-linje innan? Eller måste man gå om och börja från år 1? Kan man byta till en annan sam-linje på en annan skola utan att gå om år 1 om man läst samhälle första året? Tacksam för svar!

01 feb 2022

Hej!

Vad jobbigt att du inte riktigt trivs med ditt val av utbildning men bra att du försöker ta tag i situationen. Kontakta syv på din skola för att undersöka dina möjligheter att byta! Det är många faktorer som påverkar om ett byte är möjligt tillexempel lediga platser på tilltänkt program men som sagt så kan syv hjälpa dig med hur du ska gå tillväga. Lycka till!

Cecilia, Syv