Byta program

26 jan 2022
Hej!
Min dotter vill byta program och börja på Barn och ungdom på er skola. Hon har gått ut åk 1 med godkända betyg. Men ej klarat åk 2. Hon har gått vård och omsorg på Kunskapsskolan. Jag undrar om hon kan söka till åk 2 Barn och ungdom och hur gå tillväga isåfall. Det är bara ett par veckor kvar till ansökan ska vara inne. Kan du höra av dig till oss så fort som möjligt?

30 jan 2022

Hej!

Kontakta studie och yrkesvägledaren på skolan för att få hjälp med ett eventuellt skolbyte. Hur din dotter kan byta skola beror lite på vilka kurser de läser på nya programmet och så vidare. Här kan du se mer generell information om skolbyte. Lycka till!

Cecilia, syv