Läsa Naturkunskap 2 på ekonomiprogrammet

23 jan 2022
Jag vill börja på birgittaskolan på ekonomiprogramet ekonomi och jag vill bli arkitekt i framtiden. Jag har sökt och det står att man kan bli arkitekt om man lägger till Naturvetenskap 2 om man vill gå ekonomi, men jag tittade på birgittaskolans olika kurser innom ekonomiprogramet och det stod att det fanns bara naturvetenskap 1b. Jag undrar om det går på nått sätt att bli arkitekt i framtiden om man går birgittaskolan ekonomiprogramet.

27 jan 2022

Hej!

Kontakta skolan direkt och fråga om de kan erbjuda dig att läsa Naturkunskap 2 som individuellt val. Alla skolor erbjuder olika kurser men förhoppningsvis går det att lösa. Du kan även läsa upp behörighet efter gymnasiet på komvux om du känner att skolan ändå känns rätt för dig!

Vänliga hälsningar

Cecilia, syv