Utökat program

19 jan 2022
Hej! Om jag lägger till en kurs utöver de 2500 poängen som man läser på högskoleförbrenande program, säg att jag läger till filosofi 1 för att jag tycker det är intressant. Hjälper det mitt slutgilitga meritvärde på något sätt? Kan min extra kurs höja mig från typ 15,5 till 15,6 om ni förstår. Jag funderar på att läsa lite extra av rent intresse men vet inte om det kommer gynna mig eller om det bara stressar upp mig ännu mer. Får jag då 2550 poäng och varför skulle det hjälpa mig i framtiden? Behöver för- och nackdelar för jag hittar inga svar på internet.

24 jan 2022

Hej!

Här finns en likande fråga besvarad som kan hjälpa dig. Det kan ibland vara nödvändigt att läsa utökat program för att du under din gymnasietid ska kunna läsa in en viss behörighet till en specifik utbildning. Har du ytterligare funderingar så kontakta syv på din skola.

Vänliga hälsingar

Cecilia syv