Kan inte söka gymnasiet på grund av F i matte

19 jan 2022
Hej, jag är en 15 årig tjej som vill söka till samhälll men jag har väldigt låg merit och ett F i matte, när jag försöker söka till ett gymnasiet så står det ej behörig, samma med introduktionsprogram. Jag har lovat mig själv att också få bra betyg och åtminstånde ett E i matte. Man kan inte heller söka gymnasiet till 1 Februari, vilket betyder att jag troigtvis inte kommer kunna söka nu eftersom jag har dåliga betyg, kan jag söka senare när jag har fått mina andra terminsbetyg?

24 jan 2022

Hej!

Antagningen till gymnasiet ska baseras på slutbetyg som du får i årskurs 9 så det låter konstigt att du inte kan söka. Kontakta syv på din skola för att få hjälp men hur du ska gå vidare. Lycka till och fortsätt kämpa med skolan!

Vänliga hälsningar

Cecilia syv