Svårt att välja mellan två program

19 jan 2022
Hej, jag har svårt att komma på vilket program jag vill söka till på gymnasiet. Jag funderar över Ekonomi Juridik, men jag vet inte om jag kommer gilla de ämnen som finns i juridik inriktningen då jag aldrig haft det innan. Jag funderar även på Ekonomi Ekonomi men jag vet inte om jag kommer att sakna att ha mer juridik. Jag vill ha en större blandning mellan de båda inriktningarna helt enkelt.
Det jag vet säkert är att jag vill läsa Engelska 7, Matte 3b och även inrikta mig på kriminolgi.
Jag förstår att du kanske inte kan hjälpa mig med allt, men något tips på hur jag kan tänka hade varit super bra! Tack

24 jan 2022

Hej!

Undersök möjligheter att lägga till det du tycker respektive inriktning saknar genom dina individuella val. Titta upp om programmen erbjuder prova på dagar eller likande där du kan få en känsla för hur programmen och skolan känns. Lycka till!

Vänliga hälsningar

Cecilia, syv