Byta program

19 jan 2022
Hej! Jag har gått en termin på natur och jag trivs inte riktigt. Vi hade tänkt att byta till distansgymnasie men nu vet jag inte riktigt om det är för mig. Mina vänner går på samma skola som mig fast en annan linje. Tror du att det skulle vara möjligt att byta till mina vänners klass då jag helst inte vill byta till en helt ny klass ifall jag inte skulle trivas där heller? Jag har väldigt höga merit men jag vet inte om det ger mig större chans att kunna byta.

24 jan 2022

Hej!

Hur du kan byta beror bland annat på hur det ser ut med lediga platser på de programmen du vill byta till. Kontakta studie och yrkesvägledaren på din skola för att få hjälp att göra upp en plan.

Vänliga hälsningar

Cecilia, syv