Läsa sam beteende trots inget lågt intresse för so ämnen

16 jan 2022
Hej!
Snart är det dags att välja gymnasium och jag har haft väldigt svårt att bestämma mig. Redan för länge sen sa jag att jag inte skulle gå sam då jag inte tyckt att so-ämnena varit så roliga. Men sen började jag läsa om sam-beteende och tyckte att det lät spännande då jag tycker att det är väldigt intressant hur människor tänker och så. Skulle man kunna gå sam-beteende även fast man inte tycker att so-ämnena är så roliga utan att man är intresserad av psykologi, kommunikation och dom där kurserna?

Vänliga hälsningar :)

21 jan 2022

Hej!

Såklart kan du läsa sam beteende om du är intresserad av de kurserna. I inriktningen ingår samhällskunskap 2 som du då måste läsa. Kom ihåg att även om du inte tycker att so ämnena är roliga nu kan det förändras med tiden då faktorer som lektionsinnehåll och lärare kan påverka ditt intresse. Lycka till med gymnasievalet!

Vänliga hälsningar

Cecilia, Syv