👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Om jag inte kommer in på gymnasiet vad händer då

16 jan 2022
Hej!
Jag undrar om man t.ex. får godkänt på alla de tre kärnämnen och behöver inte gå introduktionsprogrammet men ändå kommer inte in på de tre gymnasievalen man gjort pågrund av låg meritpoäng, och man kommer inte in i nån av de valen efter att ha hamnat på reservlistan. Vad händer sedan?

20 jan 2022

Hej!

Jag rekommenderar att du kontaktar antagningskansliet i din kommun för att höra hur reserv antagningen går till. Här är en sida med alla antagningskanslier. Skulle du inte komma in på något kan ett alternativ vara att läsa på IM, kontakta din studie och yrkesvägledare för mer information.

Vänliga hälsningar

Cissi, Syv