Byta program

13 jan 2022

Jag pluggar IB I gymnasium första år i linköping. Igår fick jag veta att jag kan inte ta ämnerna jag behöver, biologi speciellt. Jag vill studera medicin eller bioingeniör. Nu vill jag bytta till natur men min syv säger att jag kommer behöva bytta nästa år, alltså jag kommer inte få gå på skola dem här året. Min psykiska hälsa har varit dåligt sen nian och jag har inte fått bra betyg eftersom jag kunde inte gå till skola mycket, hade läkareintyg för detta. Det är därför jag tog IB för dem ville bara en entrance exam. Nu så kan jag inte ta ämnet jag behöver och är intresserad av. Jag känner att jag kommer förlora min framtid pga IB bestämde att jag inte kan ta dessa ämnen för att det är för få personer som ville ta dem.

Jag vet inte vad jag kan göra just nu, jag vill inte förlora ett år eller min framtid.

Mvh
Ali Aljumaili

20 jan 2022

Hej!