Problem med matten

12 jan 2022
Hej! Jag går samhällsprogrammet i 1an. Matten är ett stort problem för mig då jag nästan Får underkänt varje prov. Detta gör så jag blir deprimerad och får en stor oro att inte klara det och vad som kommer hända om jag inte klarar det. Många gånger pågrund av det har jag viljat hoppa av då matten känns för jobbig. Jag pratade med min matte lärare och fick inget särskilt råd vad jag kunde göra bättre. Behöver hjälp vet inte vad jag ska göra då matten påverkar mig så mycket och den stora oron att inte klara den!

17 jan 2022

Hej!
Vad jobbigt att matten inte fungerar för dig! Jag råder dig att ta kontakt med din lärare igen och se om ni kan göra en plan för hur du ska få stöd i matten. Fungerar inte det så samtala med din mentor om vilken hjälp skolan kan bidra med. Bra att du tidigt tar tag i bekymret och din oro för att situationen inte ska eskalera, lycka till och ge inte upp!

Vänliga hälsningar

Cecilia, Syv