Utbildning inom vårdyrken

11 jan 2022
Hej! Mitt namn är ******* och är 21 år bli 22 det här året och är intresserad över att jobba inom vården och undrar hur jag ska gå till väga och vilka skolor man skulle kunna söka till. Jag har varit i Sverige i 4 år och jag kan svenska med brytande jag gjorde klart hela min skola i Colombia, sen gick jag i Spånga gymnasium språk introduktion och nu senast gått i Jakobsbergs folkhögskola, dem har inte det jag söker och känner att jag inte får den hjälp jag behöver.
Skulle vara tacksam ifall ni skulle vilja hjälpa mig med de här!

15 jan 2022

Hej!

Här är en sökning på utbildningar inom vård och omsorg sett över hela utbildningssystemet. Som du ser i sökningen finns det många olika utbildningar och alternativ som eventuellt skulle kunna vara aktuella. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med studie och yrkesvägledare i din hemkommun (ofta på komvux) för att få hjälp i att se över vilken behörighet du har för högre utbildning i Sverige, och därmed kunna skapa dig en uppfattning om vilka utbildningar som skulle kunna vara aktuella för dig. Hoppas svaret kan hjälpa dig framåt!

Vänliga hälsningar

Cecilia Syv