Skolan jag gick på finns inte kvar, hur får jag tag på mina betyg?

22 dec 2021
Hej! Jag har ögonen till att äntligen börja plugga vidare, men jag vet inte hur jag ska kunna få tag i mina betyg, skolan jag gick i finns inte längre kvar, vet inte om detta är rätta stället att ställa denna frågan men jag chansar.

30 dec 2021

Hej!

Vad roligt att du vill plugga vidare! Om du ska söka till högskola/universitet så brukar de flesta kunna hitta sina betyg genom att registrera sig på Antagning.se där betyg från svenska gymnasieskolor och Komvux/vuxenutbildningar registreras automatiskt genom den nationella betygsdatabasen.

Om skolan inte har kvar dina betyg kan du även vända dig till Stadsarkivet i den kommun där du gick i skolan.

Lycka till! / Hannah, SYV