Hur ska jag höja mina betyg?

22 dec 2021
Har alltid haft svårt med skolan och mitt mående ha gått upp och ner just nu har jag 1,55 merit och vill komma in på Bf som har 1,65 vad ska jag göra?
Barn har alltid varit min grej och kommer alltid vara och är så rädd att misslyckas

30 dec 2021

Hej!

Om du vill höja dina betyg föreslår jag att du pratar med dina lärare i respektive ämne och ser vad du kan göra för att höja ditt betyg och påverka din merit. Fråga om hjälp i skolan men även hemma. Det räcker ofta inte att bara plugga i skolan utan du behöver även lägga ner tid och energi på dina studier hemma också. Försök strukturera upp din tid så du vet vad du behöver göra.

Du kan även prata med någon i skolan, exempelvis mentor, kurator eller studie- och yrkesvägledare när du tycker att det känns tufft.

Lycka till! / Hannah, SYV