Varför stämmer inte statistiken?

09 dec 2021
Hej, jag har kikat på Schillerska gymnasiet och ser där att er antagningsstatistik som publicerats på respektive utbildning inte stämmer med antagningspoängen på goteborgsregionen.se. Varför är det tex på estetik och media 152,5 på er sida men 240 på göteborgsregionen? Det stämmer ju inte och då är det svårt att söka utbildningar om man inte vet om man kommer in eller inte. Varför stämmer inte sifforna?

17 dec 2021

Hej!

Förstår att det kan vara förvirrande med antagningspoäng. Jag rekommenderar dig att du utgår ifrån kommunen eller regionens statistik på deras egen hemsida då det är den slutgiltiga och korrekta statistiken som även Gymnasium.se hämtar information ifrån.

Som du säger så var antagningspoängen för Schillerska gymnasiet Estetiska programmet inriktning Estetik och media 240 i lägsta och snittpoäng 271.

Lycka till! / Hannah, SYV