Jag läser upp matte på IMA, vad ska jag göra sen?

25 nov 2021
Hej Eniz heter jag och går just nu i ett program som heter IMA där man läser upp kärnämnen. Jag har bara F i matte sen ligger min merit poäng vid 197 många säger att jag skulle kunna söka ett imv program men vet inte riktigt vad jag ska göra? Skulle man kunna få tips?

02 dec 2021

Hej!

Om det enbart är betyg i matte du saknar, kan du söka till ett nationellt gymnasieprogram när du uppnått godkänt betyg i matten. När du går IMA har du ofta en individuell studieplan utifrån dina mål och vilket program du siktar på att söka när du uppnått behörighet för gymnasieskolan. Jag föreslår att du pratar med din mentor eller studie- och yrkesvägledare på skolan och ser vilka program du kan söka utifrån dina önskemål när du uppnått behörighet.

Lycka till! / Hannah, SYV