Sök utbildning 👉

Kommer jag in på programmet jag vill?

11 nov 2021
Hej!
Jag har 220 i merit just nu, och jag undrar om jag kan komma in på Kungsmadskolan i Växjö med Samhällsvetenskapsprogrammet.

19 nov 2021

Hej!

För att få en liten koll på vad antagningspoängen är kan du titta på tidigare antagningsstatistik. Här hittar du för läsåret 21/22: http://gymnasium.kronoberg.se/documents/gymnasiumkronoberg/documents/antagningsstatistik/antagning%202021/slutant%2021%20ku%20%20gy%20kron.pdf

Lägsta jämförelsetalet var 197 och medelvärdet för de som sökte var 259. Det är alltid säkrare att ligga närmre medelvärdet men utifrån tidigare statistik har du möjlighet att komma in. Kom ihåg att poängen ändras varje år beroende på hur många sökande varje program har och deras poäng.

Lycka till! / Hannah, SYV