Jag vill höja mina betyg, hur gör jag?

11 nov 2021
Hej, jo jag har sedan liten velat vill veterinär. Det enklaste vägen är ju då att gå naturvetenskap. Men mitt problem är att jag endast har 267,5 i merit, håller dock på att jobba upp dom. Har verkligen ingen aning och börjar få panik över detta. Hur tycker ni att jag ska göra?

19 nov 2021

Hej!

Om du vill höja dina betyg föreslår jag att du pratar med lärarna i de ämnen du ser att du har chans att höja dig och se vad du kan göra för att detta ska bli möjligt. Du söker med grundskolan slutbetyg, vilket betyder att du har tid på dig att höja dig. Det är bara slutbetygen som räknas in i antagningen. Så, prata med dina lärare och be dem lägga upp en fungerande studieplan tillsammans med dig för att du ska nå dit du vill!

Lycka till! / Hannah, SYV