International Baccalaureate, IB-programmet

10 okt 2011
Hej!
Jag har en fråga angående IB-Programmet, jag går nu i 9:onde klass och förväntas få över 200 meritpoäng som krävs för att ansöka. Men då jag inte har Moderna-språk utan istället fördjupning i Svenska/engelska. Krävs det att man måste ha ett främmande språk för att kunna ansöka? Isåfall kan man hoppa in på Mandarin som det inte var så hög nivå på?

Hej!

Du söker till International Baccalaureate programmet precis som du söker till ett vanligt gymnasieprogram, men beroende på vilken skola du väljer kan du bli kallad till ett inträdesprov i matematik och engelska eller en intervju.

Hela din undervisning på International Baccalaureate är på engelska och gör att efter din gymnasietid har du möjligheter att studera vidare efter gymnasiet varsomhelst i världen. Därför behöver du inte ha något främmande språk för att kunna ansöka.

Läs mer om IB-programmet här!

Lycka till med ditt gymnasieval!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se