Hoppa av moderna språk

18 okt 2021
Hej! Jag går estet och språk är inte obligatoriskt för mig men jag började språk ändå. Språket går inte så bra för jag fick inte grunderna för kursen i högstadiet. Går det att hoppa av? Hur går man till väga?

05 nov 2021

Hej!

Om man hoppar av kursen helt får man inte ett F, utan ett streck. Skillnaden mellan streck och F är att streck inte är ett betyg. Om du endast läst kurser som blir 2500 poäng kan ett streck i en kurs betyda att du inte har läst allt som krävs för att ta examen medan ett F fortfarande ger dig poängen för kursen.

Prata med din studie- och yrkesvägledare och se vad du har för alternativa möjligheter.

Här finns liknande fråga besvarad: https://www.gymnasium.se/Sections/faq/FAQQAA.aspx?questionid=55707&subjectid=

Lycka till! / Hannah, SYV