Läsa upp gymnasiekompetens

11 okt 2021
Hej, min fråga är om gymnasiekompetens, vilket jag saknar. Såg en annan fråga om just gymnasiekompetens, dock är min fråga om hur snabbt jag på heltid kan läsa in just det som krävs för att få ut ett betyg? Jag har undersökt här vad som krävs men hittar bara ingenstans där det faktiskt står en tid. Bara att det skrevs om att man själv bestämmer hur snabbt etc man vill läsa in kurserna. Men för att jag ska kunna planera in saker så behöver jag veta hur man kan komprimera dessa kurser.

02 nov 2021

Hej!

Är du intresserad av att läsa upp din gymnasiekompetens på Komvux är det vuxenutbildningen i din hemkommun du ansöker hos. Där finns även studie- och yrkesvägledare som kan hjälpa dig med hur du ska lägga upp dina studier så det passar dig.

Kontakta Vuxenutbildningen så hjälper de dig!

Lycka till! / Hannah, SYV