Lägga till kurser

11 okt 2021
Hej
Jag går i 9an just nu , jag trodde på att jag var helt 100% säker på att jag ville välja Ekonomiprogrammet - Ekonomi för att jag är intresserad i marksnadföring , entreprenörskap (driva eget företag ) och andra saker som handlar om nån form av ekonomi , men nu har jag blivit intresserad om att gå på Samhällvetenskapprogrammet - Beetendevetenskaskap för att jag gillar att jobba med människor osv... Min fråga är : kan jag läsa om entreprenörskap om jag går på samhällvetenskap programmet och kan jag efter skapa och driva ett företag inom hudvård .

Mvh

02 nov 2021

Hej!

Utöver kurserna som ingår i ditt program har du möjlighet att välja individuellt val på 200 poäng. Detta kan vara vilka kurser du vill.

Då både Ekonomiprogrammet och Samhällskunskapsprogrammet är högskoleförberedande program förbereder de dig för att studera vidare på högskola eller universitet. Du får alltså ingen yrkesexamen när du gått klart gymnasiet.

Prata med din studie- och yrkesvägledare så kan ni bolla lite tankar och idéer om du känner att du behöver hjälp med vad som skulle passa dig bäst.

Lycka till! / Hannah, SYV