Villkorligt behörig

07 okt 2021
Hej!

Som jag förstår så behöver man naturkunskap 2 för att bli arkitekt. Jag undrar om man kan ansöka till programmet t.ex vid mars utan någon behörighet och plugga naturkunskap 2 under sommaren innan antagningsbeskedet kommer?

26 okt 2021

Hej!

Det är möjligt att söka innan du uppfyllt kraven, så länge du kan uppvisa att kraven är uppfyllda innan kursstart. Detta kallas att bli villkorligt behörig. Detta innebär att du har pågående studier på behörighetsgivande kurs, och dina studier beräknas vara avslutade inför utbildningens start. Skulle du inte klara kursen innan programmet början kommer du förlorar din plats.

Du kan kontakta skolan när du ansöker och informera om din situation och se hur de ställer sig till det.

Lycka till! / Hannah, SYV