Skillnad mellan Natur Samhälle och Natur Naturvetenskap

26 sep 2021
Hej!
Jag undrar om det svårt att gå natur och samhälle? Krävs det mycket plugg? Är det enklare än natur natur ? Vad kan bli om man går natur och samhälle?

21 okt 2021

Hej!

Naturvetenskapliga programmet är ett högskoleförberedande program. Ett högskoleförberedande program förbereder dig inför att läsa på högskola eller universitet. Du går alltså inte ut gymnasiet med en yrkestitel.

De två inriktningarna skiljer sig i form av att du läser olika ämnen. Inom Naturvetenskap och samhälle läser du naturvetenskap, samhällskunskap och geografi. Medan inom Naturvetenskap läser du biologi, fysik och matematik. Känn efter vad du tror skulle passa dig bäst och vilka ämnen du är mest intresserad utav!

Lycka till! / Hannah, SYV