Hur blir man försäkringsrådgivare?

21 sep 2021
Hej! Jag går just nu natur i 1an och har gjort det i 1 månad men jag börjar ångra mig mer och mer och vill istället gå något program där man kan bli försäkringsrådgivare. Ska jag byta program eller ska jag välja natur samhälle i 2an? Jag har dels lite problem med matten men det är inte den största anledningen till varför jag vill byta.

23 sep 2021

De flesta som anställs som försäkringsrådgivare har minst treårig utbildning från gymnasiet men det finns inga krav på program eller ytterligare utbildningar. Försäkringsbolagen har ofta egen utbildningsverksamhet för sin personal. Men det finns även utbildningar inom Yrkeshögskolan. Du behöver alltså inte byta för den sakens skull.