Hur blir man Inredningsarkitekt?

15 sep 2021
Kan man bli en inredningsarkitekt efter ekonomi programmet på gymnasiet

16 sep 2021

Om du vill arbeta som inredningsarkitekt efter gymnasiet behöver du läsa vidare på högskola eller universitet (exempelvis Konstfack eller Högskolan för Design och konsthantverk i Göteborg). För att studera till Inredningsarkitekt krävs det först grundläggande behörighet sedan brukar det oftast ligga mer vikt på speciella antagningsprover t.ex. att skissa, måla, motivera ens val samt intervjuer innan man kan bli antagen och börja. Exakt vad man behöver göra kan se lite olika ut beroende på var man läser utbildningen.

Försök kontakta skolan du vill gå så de kan ge dig mer information om behörighetskrav och eventuella antagningsprov.