Hur kan jag byta gymnasium?

14 sep 2021
Hej, jag vill byta gymnasiet . här trivs jag verkligen inte och idag hade jag ett prov jag var jätte stressad över att vår syv i skolan sa att det finns inte ledig plats där jag vill gå och jag är jätte deprimerad nu och mår inte alls bra
Snälla går det inte alls och fixa en plats annars kan jag inte alls tänka mig och fortsätta gå här.

16 sep 2021

Vad tråkigt att du inte trivs i din skola! För att man ska kunna byta så måste man hitta en skola som har en ledig plats och kan ta emot en. Så oftast så måste man kontakta många skolor innan man kanske kan hitta en skola som man kan byta till. Så du behöver fundera på vilka andra skolor du kan tänka dig att gå i och sedan kontakta dem.

Vänligen/ Petra,SYV