Hur ska jag bli sjuksköterska?

10 sep 2021
Jag är en färdig utbildad undersköterska,jag läste på komvux matte grund,svenska grund och samhällskunskap grund (har inga andra grundläggande behörigheter)sen läste jag till undersköterska utbildning och fick bra betyg antal kurser 12 kurser jag har antal poäng 1500 jag vill plugga vidare till sjuksköterska,vad behöver jag göra då?
Tack för hand

13 sep 2021

Vad roligt att du vill bli sjuksköterska!  Behörighetskraven för Sjuksköterskeprogrammet är grundläggande behörighet, matte 2a/2b/2c, naturkunskap 2 och samhällskunskap 1b/1a1+1a2. Om du läser dessa kurser är du behörig. Du kan kontakta Komvux i din kommun för vägledning och för hjälp med att göra upp en studieplan.