Kan jag gå gymnasiet online?

08 sep 2021
Hej
Jag har levt i Sverige 8 år sedan jag flyttat till min land.Nu jag vill gå tillbaka till Sverige och klara studier där. Jag studera vård och omsorg år 1 halv termin. Sedan jag studera klart år 1 i hemlandet. Jag hade 140 poäng på grundskolan. Jag vill vet vad ska jag göra nu och om jag kan göra det på internt innan jag resa till Sverige. Och om jag får hjälp med pengar till hyrbidrag, buskort och allt andra saker. svara mig snabbt så möiljt.

09 sep 2021

Jag är osäker på vad det är du vill göra. Ska du gå klart gymnasiet? Isåfall kan du ta kontakt med Hermods distansgymnasium, som är till för utlandssvenskar, och fråga om du kan göra det via dem. Annars finns ingen distansskola som kan ge dig en svensk gymnasieexamen.