Hur byter jag gymnasium?

27 aug 2021

Jag ligger verkligen i en dålig situation just nu, syv i min skola vill inte ens vara på mina mejl och varken hjälper mig.
Jag vill verkligen byta skola, och har klagat på min syv att hjälpa mig göra de sen mitten av höstterminen 2020 men varken han eller någon i skolan gjorde något. Nu går jag i 2an och går i bild och form, jag ville byta från början så jag kunde gå med 04 i min ålder men fick aldrig hjälp och nu vill jag byta gymnasium och linje och vill göra de så fort så möjligt. Får en klump i magen varje dag för att jag går i en skola och en linje jag inte ens vill gå i, och ingen elev borde känna så tycker jag man ska kunna vara nöjd och få den hjälpen från skolan man behöver men jag fick aldrig de. Jag har även skrivit en lista till alla skolor jag vill mejla som jag kan byta till men jag behöver hjälp någon som kan vägleda mig den rätta vägen så jag inte gör något fel.

30 aug 2021

Vad tråkigt att du inte trivs i din skola! De flesta skolor kan inte hjälpa till med att hitta en ny skola om man vill byta. Man måste då kontakta de skolor man vill byta till själv och fråga dem om man kan byta dit. Du kan maila skolorna och fråga dem om det. Det är inget som kan gå fel för att du frågar om det.