Kan jag byta gymnasieskola?

24 aug 2021
jag är verkligen missnöjd med mitt gymnasium val på hvilan, jag känner inga där lärarna är inte bra och det är väldigt långt bort får mig och jag kände redan från dag ett att jag redan får ångest över mitt val. Skulle de finnas plats på någon linje över huvud taget så skulle det vara jätte jätte snällt verkligen för jag trivs verkligen inte alls.

25 aug 2021

Vad tråkigt att du inte trivs i din skola! Jag tycker att du ska ta kontakt med din SYV i skolan så att du kan få stöd med det här och du kan också ta kontakt med kuratorn på din skola om du mår dåligt . Du kan ju också prata med dina lärare om vad det är som du är missnöjd med på skolan, kanske finns det ett sätt att göra det bättre. Tänk på att du nyss börjat och det du känner nu kanske ändrar sig längre fram. Men du kan också leta nya skolor. Du måste då ta kontakt med de skolor du vill gå i en efter en och fråga om de har en ledig plats.

Jag önskar dig all lycka till!/ Petra,SYV