Kan jag gå klart gymnasiet i London?

08 jul 2021
Hej!

Jag går andra året på mitt gymnasium här i Sverige och ska börja trean nu i augusti. Jag skriver till dig för att hela min familj har bestämt sig för att flytta tillbaka till våra rötter i London.

Jag kommer inte ha någon möjlighet att gå kvar i Sverige ifall hela min familj flyttar så min fråga är om det går att byta skola och gå sista året i London? Skulle du kunna ringa upp mig å prata lite om det för jag vill jätte gärna kontakta skolor i London och få detta att funka speciellt när hela familjen ändå ska flytta dit. Tacksam för svar, mvh.

09 jul 2021

Du kan självklart gå klart gymnasiet i London! Du kan gå vilken skola som helst men det finns svenska skolan i London som kanske känns som ett bra alternativ då du där kanske kan gå klart det program du redan påbörjat. Ta kontakt med den skolan för att få mer information. Du hittar den här: https://swedishschool.org.uk/.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot samtal här men du kommer att få tydligare svar om du pratar direkt med de skolor du vill gå i London.