👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Hur blir jag Airport service manager?

16 maj 2021
Hej, jag skulle vilja jobba som Airport service manager men vad för gymnasie utbildning behöver jag och behöver jag gå på högskola då?

25 maj 2021

Vad roligt att du vill bli Airport service manager! Du bör kontakta arbetsgivaren där du vill jobba som detta och fråga om vad de söker efter när de anställer Airport service managers.

Det finns utbildningar inom Service management på högskola och yrkeshögskola vilket kan vara en bra grund. Men det är även möjligt att man kan jobba sig upp till en manager-tjänst genom att först jobba inom airport service. Kolla möjligheterna till det med arbetsgivaren.

Jag föreslår att du kollar upp vad som krävs för de Service management utbildningar du kan tänkas vilja söka och väljer ett gymnasieprogram som passar för det. Jag kan även tipsa om att språk kan vara en viktig merit när man vill jobba på flygplats så det kan vara bra att satsa extra på engelskan och ett annat språk. Prata gärna med din studie-och yrkesvägledare i skolan om dina planer så kan du kanske få hjälp att söka lite på lämpliga utbildningar och gymnasieprogram som kan passa.