Sök utbildning 👉

Hur kan jag jobba inom internationella organisationer?

06 maj 2021
Hej!
Jag vill bli läkare men samtidigt jobba med internationella förbund, som FN, NF och EU. Jag har många idéer och vill påverka samhället positivt. Mina lärare supportar mig till det. Men vilken linje ska jag ta för att jobba med Samhällsämnen och Naturvetenskapsämnen. Går i åttan och har A i alla ämnen. Vill gärna hitta ett gemensamt linje för båda yrken så att jag kan ta högskolor och kurser senare för båda yrken.

Hopps jag får ett svar snart.

07 maj 2021

För att du ska få den behörighet du behöver till Läkarprogrammet behöver du läsa Naturvetenskapsprogrammet med inriktning natur. Den ger dig även behörighet till andra samhällsvetenskapliga utbildningar. Det finns många olika jobb inom FN och andra internationella förbund så det är inte ett yrke i sig. Men du kan fortsätta läsa på om vad man kan göra inom dessa organisationer och fundera på vad du skulle vilja göra där.

Lycka till!/Petra,SYV