Sök utbildning 👉

Hur blir man djurvårdare?

21 apr 2021
Hej!
Jag undrar om det finns en yrkeshögskola på distans, eller någon på plats i Skåne nära Malmö, som gör att man kan bli djurvårdare om man redan har gått på gymnasiet? Och om det inte finns det, finns det någon chans att det kommer finnas inom en snar framtid?

22 apr 2021

Djurvårdarutbildningen ligger som en inriktning i ett treårigt Naturbruksprogram på gymnasiet. Motsvarande djurutbildning finns även på komvux. För den som vill fördjupa sina kunskaper ytterligare finns ett tvåårigt etnologi- och djurskyddsprogram att söka via Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU).

Om du söker på djurvårdare på Studentum.se så får du upp en lista på var utbildningen finns.

Vänligen/ Petra,SYV