Sök utbildning 👉

Vad är antagningspoängen till gymnasiet jag vill gå?

09 apr 2021
Hej!
just nu så går jag åk 8 i grundskolan, jag fortsätter och kämpar för att få mitt maximala betyg (C) eller (B) i alla ämnen dessutom kemi, fysik, teknik och biologi.
och jag undrar att vilket meritvärde eller meritgräns finns för att kunna komma in på högskoleförberedande alltså Naturvetenskapsprogrammet i gymnasiet?

jag blir väldigt tacksam och glad om jag får en bra och tydligt respons, Tack!

12 apr 2021

Alla skolor har olika antagningsstatistik, så det går inte att generelisera, men du kan kolla vad som gäller för skolan du är intresserad av här https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/antagningspoang-7542. Välj först din ort och sök sedan vidare på de skolor som är aktuella för dig.