Sök utbildning 👉

Hur blir jag VD?

25 mar 2021
Vilken linje ska man gå om man vill jobba som VD?

26 mar 2021

VD är inget yrke, utan en tjänst och det finns väldigt många olika företag som du kan starta eller arbeta som VD inom. Det finns även många olika program och kurser på universitet/högskola som riktar sig mot att starta eget eller vara chef eller VD och alla de olika delarna som är viktiga i denna process. T.ex. finns det program/kurser inom entreprenörskap eller ekonomi.

Ekonomiprogrammet skulle kunna vara intressant om du är intresserad av dessa saker.

Du kan prata med din studie- och yrkesvägledare i skolan som kan hjälpa dig att komma fram till något som passa dig och dina intressen bäst!