Hur får jag tag på min gamla betyg?

23 mar 2021
Hej!
Jag gick ut gymnasiet 1997 och har dessvärre blivit av med betygen. Har kontaktat gymnasieskolan som var I kontakt med centralarkivet där betygen ska finnas. Där fanns 5 st betyg från gymnasietiden, men själv avgångsbetyget fanns ej där av någon konstig anledning som dem ej känner till. Eftersom jag ska söka in på yh-utbildning behöver jag mitt avgångsbetyg. Centsrarkivet kunde göra en sammanställning av mina betyg, med det hjälper väl inte mig? Hur kan jag gå tillväga?

25 mar 2021

Vad tråkigt! Jag vet tyvärr inte vad du kan göra om inte dina betyg finns varken på skolan eller i kommunens betygsdatabaser. Jag vet inte vad som menas med att Centralarkivet kunde göra en sammanställning av dina betyg. Om de kan ge dig ett slutbetyg så hjälper det ju dig. Fråga dem om vad du kan göra om dina betyg inte går att få tag på alls.