Vad får jag för betyg?

18 mar 2021
Hej, jag går idrottsgymnasium och spelar innebandy. Just nu är jag skadad och kan inte vara med på innebandylektionerna, tränings och tävlingsläran och på den vanliga idrotten och då funderar jag om lärarna kan ge mig F just på grund av denna skada då de inte får ett betygsunderlag. Har fått för mig att de inte får f:a mig i idrottslektionerna på grund av frånvaro pga skada.

18 mar 2021

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga eftersom det bara är din lärare som har rätt att göra betygsbedömningen. Så fråga din lärare hur hen tänker om det. Om man har frånvaro så ger man oftast inte ett f, utan ett streck, vilket betyder att det saknas betygsunderlag för att kunna sätta ett betyg. Då får man gå om kursen.

Lycka till! / Petra,SYV