Sök utbildning 👉

Vilka yrken kan jag välja efter Teknikprogrammet?

15 mar 2021
Hej det är så att jag bollar runt lite med olika yrken som jag vill bli och kurser, jag går tillfälligt på teknik programmet, finns det inget yrke jag kan bli som inte behöver så mycket matematik som t.ex. Matte 3C eller 2C.Men ändå är ett yrke som man kan bli under teknikprogrammet, ville också veta om vilka kurser man behöver för att bli en flygledare inom gymnasiet.

16 mar 2021

Det är svårt att svara på då det finns så många yrken och utbildningar med olika behörighetskrav. Det bästa är om du kollar upp kraven för de yrken och utbildningar du är intresserad av en i taget. Om du är intresserad av teknikområdet kan du till exempel kolla upp dessa yrken: https://www.gymnasium.se/yrkesguiden/yrken-data-it-10976. För att studera till flygledare krävs det att du har en grundläggande behörighet så alla program ska gå bra.

Vänligen/ Petra,SYV