Vilket är det snabbaste sättet att läsa in gymnaisekurser?

24 feb 2021
Hej jag har gått barn och fritidsprogrammet men gick ut med några F från gymnasiet. Nu har jag jobbat i 2 år och skulle vilja börja plugga igen.

Under dessa 2 år har jag jobbat med olika jobb och funderat vad jag vill bli i framtiden.

Mitt mål är att få en högskoleutbildning i ekonomi programmet för att kunna jobba i banken eller något liknande.

Så min fråga är vad vore bäst och enklast att göra för att komma in i ekonomiprogrammet på högskolan ?

Jag tänkte att det kanske går att läsa vissa kurser på komvux. Men det skulle ta lång tid och jag vill börja plugga så snabbt som möjligt.

Mvh

25 feb 2021

Det snabbaste sättet är att läsa inkurserna du behöver på egen hand, så snabbt du kan, och göra prövningar (prov) i dessa. Prövning på Komvux innebär att man läser in en gymnasiekurs på egen hand och sedan gör en prövning, som ofta är både ett skriftligt och muntligt prov i ämnet. Kolla på Komvux webbplats när det finns prövningar för de ämnen du vill skriva prov i.