👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Hinner jag söka gymnasiet?

01 feb 2021
Hej, jag började 1an på estetiska programmet i höstas. Jag har haft problem med skolan sedan mellanstadiet, men på högstadiet blev det riktigt illa. Jag klarade det nätt och jämnt eftersom jag ej har några inlärningssvårigheter, men nu på gymnasiet har det gått illa igen och depressionen har blivit värre. Har även extrem social ångest och misstänkt ADD. (Ska snart göra utredning)

Jag tar medicin och träffar psykolog, men jag har nu bestämt mig för att söka till Korr. Det känns som mitt enda alternativ för att klara gymnasiet. Det jag undrar är om det nu är för sent, eller om jag fortfarande har tid att söka? Jag är heller inte utskriven ur min nuvarande skola, krävs det för att man ska kunna söka om? Vem kontaktar jag isåfall för att komma in i ansökningssystemet igen? Tacksam för svar :)

01 feb 2021

Vad tråkigt att det är svårt i skolan! Hoppas att distansgymnasium kan hjälpa dig. Det är inte för sent att söka till gymnasiet till hösten. Kontakta gymnasieantagningen så att du får inloggningsuppgifter till valet.